freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Ny Vecka!

Publicerad 2015-03-10 09:02:24 i Allmänt,

Sofia
 

Åh, just nu är jag så taggad på träningen och mitt upplägg jag har. Ett grundschema jag kör på nu är 2 dagar ben/core, 2 dagar cardio i form av crossfit eller maskiner och då i form av intervaller och 1 dag överkropp.
 
Kenny satte ihop ett schema som jag körde efter förra veckan, och det kändes kalasbra! Han har gjort oändliga scheman och upplägg både åt sig själv och åt mig, men ibland känner man sig helt enkelt inte bekväm med alla övningar eller upplägget, och då är det lika bäst att ändra. Sen beror det ju oxå på vilka mål med träningen man har.
 
Jag personligen vill lägga mer fokus på ben och mage, och ryggen är jätte viktig för mig att träna. Dock har jag lätt för att bygga muskler upptill, och då kan man tona ner den träningen en aning. 
Ofta behöver man hålla på ett tag för att upptäcka hur ens kropp fungerar och många som börjar träna med ett mål i sikte, kan efter ett tag ändra sig helt, allt efter hur ens kropp svarar på träning.
Det är iaf fantastiskt kul tycker jag, att upptäcka muskler som blir större på ställen man inte alls hade en tanke på innan, och lägger helt plötsligt mer krut på den kroppsdelen än det som var tänkt från början. Ni fattar ;-)
 
Nu har jag iaf lämnat dotra på skolan, och ska till och äta frukost och kika lite på en film innan jag tar tag i dagen. 
 
Riktigt risiga mobilbilder, men coren är absolut mitt mål att få bukt med till sommaren. Som ni ser är jag ganska svankrygg, vilket kan "rätas ut" lite med träning. Även tighta till mage och sidor. Nu putar liksom allt framåt, och jag ser "bullig" ut. Fixa fixa! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela