freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

2 Pass Idag

Publicerad 2015-03-11 21:10:17 i Allmänt,

Idag var det fokus ben ben ben. Började i morse runt tio och gjorde ett pass, men det vart så få övningar men med lite tyngd istället.
Back lunges med 35 kg stång, och sen nötte jag på en del med en alldeles ny övning som jag aldrig haft på schema förut. Nämligen snatch squats. Sisst jag å Kenny tränade ihop skulle han introducera mig i den övningen, men det var så galet mycket folk på gymmet så ingen stång fanns ledig. Han fick visa lite lätt med en sån där lätt, kort stång ist.
 
Jag fick till snatchen och benböjet rätt bra iaf, tyckte jag, på slutet. Men jag hittade ingen riktigt bekväm vikt. Jag vet att man ska ha lite tyngd på den övningen, men innan tekniken sitter är det dumt. Jag var på väg att ramla framåt minst ett par gånger idag, och det med 35 kg, haha.
Nästa vecka ska han få ägna mig en hel "lektion" i snatch-teknik.
 
Nu på kvällen passade jag på en timme medans Saga var på fotbollsträning, och då kompleterade jag benpasset med American hipthrusters, jag har exprimenterat lite med vikter där och redskap. Kenny gillar att ha två tunga hantlar i knät, men jag får in bäst rumplyft med en skivstång, antingen i smith eller fria. Iaf vart det 55 kg i knät utan några större problem, så det var jag nöjd med =)
Lite donkey kicks vart det med och sen ländrygg och mage. 
Raka marklyft och back press downs är två favoriter för att verkligen komma åt länden, det har jag nog nämnt förut =)
 
Jag lyckades snappa åt mig det sista paret av adidas tightsen jag ville ha härom veckan ;) 
 
 

Kommentarer

Postat av: stålfarfar

Publicerad 2015-03-11 23:17:55

Heting!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela