freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Supersets!!

Publicerad 2015-01-18 16:14:53 i Allmänt,

Jag har fått en del problematik när det kommer tillträningen. Då jag har börjat arbeta och numer är borta 12 timmar om dagen, och sen varanann har jag Saga så hinner jag inte till gymmet på kvällen! När jag kommer hem så har jag en timme på mig att laga mat, äta och få henne i säng.
 
Hon kan vara hemma själv på dagarna när jag går till gymmet, vi bor nära och hon har en telefon så hon kan ringa mig närsom, men jag lämnar henne ju inte när hon sover.
Därför får helgen bli intensiv. Denna helg har jag kört enbart supersets, och det både blir styrka och flås i ett.
Som jag sa till Kenny, jag får satsa på att bygga när jag är i stan, och bibehålla när jag är i T-sjö.
 
Igår körde jag halvhjärtat ett schema, idag satsade jag betydligt mera. Det vart ett b ra upplägg:
 
Manmakers - American hipthrusters
Chins med gummiband - clean and jerk
Front squats - växelhopp
Hantelpress- walking plank.
 
Tre sets per superset.
 
 
 
 

Tog bra kan jag säga. Manmakers är djävulens påfund, så jobbiga! Chins är oxå min svaghet (handflatorna ut ifrån dig) medans pullups (handflatorna mot dig) är jag lite bättre i. Alla använder olika beteckningar på de bägge stilarna, men jag har lärt mig att det är sådär =) Behöver dock öva mycket mycket!
Sen är det ingen bra idé att ha tjocksockor på sig när man tränar - hallå svamp! Hahaha, men jag har tvättdag idag, och när jag har det innebär det att det är tomt i strumplädan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela