freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Gym Veckan

Publicerad 2015-02-26 21:34:06 i Allmänt,

Äntligen har sjukdomar gett sig och jag har faktiskt lyckats träna igenom hela kroppen den här veckan. Känns GÖTT! Har inte gjort så mycket avvancerat utan mest vanliga övningar för alla muskelgrupper. Tror jag har kört på i 4 dagar nu, och i morgon blir det cardio.
Måste börja lägga till flås och förbränning i alla fall en gång i veckan nu, och mera mage. Känner att jag har tappat magmuskler då jag varit så fokuserad på ben å rygg.
 
Vill fortfarande ägna mest tid åt nedre delen och core, men måste komma igång med flåset igen. 
Den mest lyckade dagen vart nog i tisdags, då jag fick riktigt bra kontakt med nedre delen av ryggen, då jag började med raka marklyft med hantlar, och sen denna på bilden nedan, back press downs. Skippade att ta tungtunga hantlar och använde endast 10-kilonas och såg istället till att det verkligen kändes på rätt  ställen. Samma med cablen.
 
Ibland kan det vara bra, ta ner vikterna och se till att verkligen ha korrekt form så att övningen tar. Du kan lassa på med hur mycket vikter som helst, och tro att du är stark som en oxe, men utan rätt teknik så är det bara bortkastad energi. Därför tjatar jag ofta på Kenny att titta och korrigera mig i vanliga övningar som jag kan ha utfört 1000 ggr. Det är lätt att halka in på snesteg och teknikmissar.
 
Alla borde någon gång ibland anlita en PT, bara för att någon ska se när man blivit "lat" och slarvar. T.o.m JAG får någon enstaka gång hacka på Kenny som fuskar med reps eller tar i mer på den ena sidan ;-) Haha.
 
Efter gymmet vart det kalasmat med min lilla flicka och Tangled på rutan. 
 
 
 
 Mumma! Nu ska jag gosa ner mig i soffan å äta nått gott.
 
C Ya!!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela