freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Vad är ett bra träningspass?

Publicerad 2014-10-30 15:33:02 i Allmänt,

Vad innebär ett bra träningspass? Att du knappt orkar gå hem efteråt? Eller inte kan lyfta armarna längre??
Eller är det när du känner dig spirande lycklig och känner att du har gjort av med överskottsenergi, frustration och irritation?

För mig är det nog lite av en blandning av allt. Visst känns det bra när benen skakar och armarna värker. Men mest är det den där känslan av att jag gjorde det! 
Det allra BÄSTA träningspasset är när jag känner mig ostressad, är ostörd och har tid för en ordentlig uppvärmning, tar ut mig i seten och sen i lugn och ro stretchar  och varvar ner.

Jag hade ett perfekt, sånt pass för ett par dagar sen. Det negativa det passet förde med sig ( jag körde intervaller på löpbandet och sen ben ) är att jag har haft någon onaturlig "träningsvärk" i framsida lår. Kunde på riktigt knappt gå dagen efter.

Men känslan när jag lämnade gymmet var så där frigörande fantastisk. Alla pass är inte så, men när det är, kan det jämföras med en känsla av att vara nykär <3
Ni vet vad jag menar ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela