freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Pressa sönder rutinen

Publicerad 2014-10-23 23:57:10 i Allmänt,

Under så gott som hela min träningsperiod, har jag gått till gymmet kört mitt schema och sen bara njutit av ledigheten. Jag har alltid gett mig själv en uppmuntrande klapp på axeln och strax efter tagit en stor tugga av något gött och lutat mig tillbaka.
 
Jag har alltid varit en sådan som kunde äta vad som helst, festa hur mycket som helst, och sova typ 4 timmar per natt,  men ändå ha ett stenhårt sexpack.
Men efter att jag fyllde 33 år, så upptäckte jag att sexpacket inte längre nöjde sig med den sedvanliga timmen på gymmet. Det blev mjukt och började snarare likna ett 4a pack.
 
 
 
Kruxet är att allt eftersom man blir äldre så kräver kroppen mer. Man måste börja tänka på vad man stoppar i sig, hur mycket sömn man får, hur ofta man tränar, och även börja köra någon form av cardio. För hjärtat är också en muskel, som behöver omtanke,  det ska slå i många år till.
 
Så vad gör man?  faktiskt så behövs det inte så enorm förändring för att bryta rutinen med träning.
Förutom mitt nedskrivna träningsupplägg så har jag börja köra korta 5 till 10 min pass. Antingen på morgonen eller på kvällen.  Det hjälper mig väldigt mycket, och jag ser och märker resultat.
 
Ett tips för er som hatar att springa, är att sprinta i uppförsbackar, eller att köra ett superset av en styrkeövning (axelpress) och en cardio övning (Burpees).
 
Bryt dig loss från datorn, gå bort från tv:n under reklamen,  ner och kör armhävningar. Kör 10 sets av 15 reps på olika variationer. Armhävningar är en sådan underskattad övning, man kan köra oändliga sorters variationer.
Bara fantasin sätter gränser för hur du gör för att göra dem tung.
 
 
 
 
 
Sätt upp fötterna på en höjd för tyngre motstånd, samt för att komma åt dem övre muskelfibrerna på bröstet.
 
 
 
 
 
Eller kör explosiva med ett ben i taget, svårt att se just här,  googla på skådisen "Kellan Lutz" när han gör push ups så fattar ni ;)
 
 
 
 
 
Push ups är också perfekt när man bor trångt och litet som jag gör just nu. Lägg till lite squats, pull ups och wall stand push ups så har ni en riktig "prison workout"
 
Jag tränar ca 3 gånger om dagen, när jag har tid.  Och håller man dem "extra" passen korta och intensiva så är det inte så svårt att få till.
 
Vill man ha en förändring i kroppen, så måste man utsätta den för något den inte är bekväm med.  
Och tro mig,  tio sets armhävningar är inte bekvämt tidigt på morgonen för mig,  men efteråt känner jag mig duktig och nästan lite pånyttfödd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela