freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Gottgöra veckan i Helgen

Publicerad 2014-10-25 16:05:17 i Allmänt,

Hejsan!
 
Min träningsvecka har varit halvbra, haha, men jag är inte helt nöjd. Det har berott på intervjuer och provjobbningar bl.a. Jag är ovan att hitta energi och tid över efter en dag med jobb och lång pendlig. 
Eftersom jag har en bra bit att åka så blir det många timmar på tåg och bussar, vilket verkligen sätter press på mig att jag måste träna. Ofta får jag problem med knäna efter en lång sittning, och det ger mig en jobbig situation på nätterna, s.k restless legs. Just sista tiden har jag haft ovanlit stora problem med det, och det som har gjort att jag har lyckats stilla känslan tillräckligt för att hinna somna är att stretcha nedre delen ca 10 min innan läggdax.
 
Ryggen blir också påverkad (ja, jag kan liknas vid en skruttig gumma om jag inte sköter träningen, hehe) men den har jag iaf ägnat mest tid åt på gymmet denna vecka. Jag har en skön träningsvärk i HELA ryggen nu, även sidor och mage. Magen är svår att rå på kan jag ibland känna. Jag måste hitta på och variera mina coreövningar hela tiden. Dom musklerna tycks "vänja sig" väldigt snabbt vid en övning, så att göra på 3 olika varje gång är det bästa.
 
Idag ska jag iaf ge mig på ben och röv. Jag gnällde ur mig lite till K att låren börjar gå om rumpan, muskelmässigt. Så nu får jag satsa på lite fler isolerande övningar för just stussen, annars blir det inte så snyggt ;)
 
Risig mobilbild från gårdagen, sorry.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela