freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Köttat armar och axlar! Och lite annat pladder..

Publicerad 2014-11-04 15:00:13 i Allmänt,

Hej där!
 

Har just tryckt i mig lunch, fläskkotlett, sås och klyftpotatis. Låter gott, det var det inte. Gårdagens rester och inget av det är gott att värma i micro. Tröstar mig med en kaffe och pepparkaka nu ;)
Fick med mig ett "bonusbarn" från skolan idag, Sagas kompis, och jag tänker presentera dom för Spice Girls The Movie, haha. Tjejmys denna pissiga regndag.
 
När jag åker från Gävle och Kenny känns dom första dagarna alltid lite extra tomma, men jag får iaf tillgång till gym här, och idag vart det ett intensivpass för axlarna och främst triceps.
Körde en av mina favvo övningar, curl press, som ioförsig kopplar in biceps med, men av någon anledning har jag alltid älskat den övningen. Mycket roligare än vanlig axelpress, och jag satsar alltid (nästan) på övningar jag tycker är roliga. Bara när Kenny är med måste jag göra tråkövningar, haha. 
 
Dagens upplägg vart såhär:
 
Curl press 3x8
Sidlyft med hantel (för ihop dom framför mig innan jag återgår till "sidläget" och startposition) 3x8
Shrugglift 3x10
Dips på bänk 3xmax
Frans press 3x8
 
Det hela gick på ca 40 min, och jag satsade på kort vila mellan seten. Hade lite tidspress då jag skulle hämta ungarna från skolan. Ibland varierar jag tyngder och reps, beroende på hur situationen ser ut. Har man t.ex inte all tid i världen på sig en viss dag, sänker jag vikterna något, kör fler reps men har kort, kort vila mellan. Andra dagar går jag efter samma schema men höjer vikterna till min max nivå, gör färre reps och tar mig tid att återhämta mig mellan seten.
 
Ett väl ut tjatat ämne är ju att tjejer måste våga tunga vikter, utan att vara rädd för att bli bulkiga, eftersom det krävs det så otroligt mycket för att kunna bli. Mycket mer träning, rätt kosttillskott osv än den "vanliga" gymtjejen kör med.
 

Jag är lite tvärtom dom tjejerna. Absolut, jag skulle inte vilja se ut som she hulk, men det är som sagt ingen risk med min kost och träning =) men jag vill ha resultat! Jag VILL höja vikterna, blir besviken å tjurig om jag ligger kvar på samma vikt efter flera veckors nötande. Jag hatar att träna exempelvis överkropp vid dom fria vikterna på gymmet när 5 stora, starka karlar är där å pumpar, så kommer jag med mina futtiga vikter från (vad jag kallar det) tjejställningen, ni vet dom här mindre viktställern med hantlar från 1-10 kg. 
SÅ stolt jag kan känna mig när jag tar en hantel från "grabbställningen" och ska göra något. Lilla jag liksom, starkare än jag ser ut! Hahaha.
 
Jag skulle faktiskt vilja ha lite kvinnligt sällskap på gymmet, det har jag saknat länge. Någon som är mera på min nivå, även om jag älskar att träna med Kenny, och han är den tryggaste spottern man kan ha, så är det alltid kul att även ha någon som jag kan "se upp" till och som jag kanske faktiskt KAN uppnå samma vikter och resultat som. Jag menar inte att träning är en tävling, alla är olika och har lättare/svårare med olika saker, men det kan pusha mig lite iaf. 
Jag kan liksom inte sikta på att kunna göra en curl med 45 kg hantlarna, det VILL jag inte kunna :P
 
Men iaf, var inte rädd för att ta i, det blir liksom som ett beroende efter ett tag, att kunna ta mer i vikter. Jag kan jämföra det med löpning, där brukar målet vara att kunna springa längre och/eller snabbare. 
Det behövs fler tjejer vid dom fria vikterna :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela