freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Glöm Inte Dina Framsteg

Publicerad 2014-11-17 22:27:47 i Allmänt,

Sofia

Kom hem sent ikväll, till min lya. Kanske verkar virrigt för er, vi har nog inte förklarat hur vi bor egentligen. Jag har ju en liten dotter från ett tidigare förhållande, och då hon är uppväxt och går i skola på en ort så har jag en lägenhet där, och har då henne varannan vecka. Dom veckorna är jag och Kenny ifrån varandra. Sen dom andra veckorna bor jag hos honom i Gävle, vilket jag verkligen inom en snar framtid hoppas förändras till Stockholm Facebook smileys Jätteglad
 
I vilket fall, så skulle jag vilja skriva lite om ens olika mål och drömmar. Det är allt för lätt att se på bilder, känna någon eller ha en drömbild av hur man vill se ut i kroppen.
Kanske är ditt mål just nu att få en platt mage, bli av med gammalt "babyhull", eller som i mitt fall, "chokladhull". Eller är du plattrövad och stirrar dig galen på tjejer med riktiga squatsrumpor, så stora att dom ser ut att vara ditsatta i en photoshop... Eller vilken annan önskan som helst. JAG kan komma på mig själv med att stirra på tjejer med perfekt core, hela vägen från naveln, runt till ryggen och tillbaka. En välmusklad rygg tycker jag är jätte fint, både på killar och tjejer.
Jag kan se någon på instagram, som är tokplatt över magen, och direkt känna avundsjuka. Men sen kollar jag på resten av henne... visst, en platt mage men inga muskler! 
I dagsläget: Svälter jag mig själv, eller går på någon form av extremdiet, så har jag snart den där platta magen, lätt som en plätt!
Men vet ni vad jag har förlorat under den svälten, som jag verkligen verkligen är stolt över? Mina muskler!
 
Jag kan bli så inställd på att önska mig den perfekta magen, att jag glömmer det jag är glad över att ha. För två år sen kunde jag spänna min biceps, och där var fortfarande bara en sladdrig nudel som hängde. Min rumpa såg alltid sur ut (vecken under skinkorna hängde neråt). Nu önskar jag mig den fylligare, men den är tamigfan glad nu!
När jag tränar, och har "pumpat upp" musklerna lite så syns dom! På både rygg, armar och ben.
Fine, jag har ingen superplatt mage, men slutar jag upp med allt j-a godis så kommer det snart oxå! Men jag blir faktiskt Glad när jag ser mina framsteg, och upptäcker att dom väger tyngre än mina missnöjen Facebook smileys Glad
 
Så glöm inte sånt. Tänk oxå på att människor är olika byggda, har olika fysik och helt olika förutsättningar. Ingenting är omöjligt, men vill aldrig "kopiera" din kropp efter någon annans. Din kropp är DIN. Finns ingen som kan ha just den, och du kan aldrig få exakt någon annans.
Sluta aldrig sträva, men med en sund inställning. Och låt saker å ting ta lite tid. Då blir resultatet hållbarare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela