freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Cirkel och flås!

Publicerad 2014-11-06 21:27:24 i Allmänt,

Idag vart det cirkelträning på gym för min del. Gick efter ett "gammalt" invant schema som består av två olika cirklar, sammanlagt 4 varv och med 3 min löpning efter varje varv. Dvs sammanlagt 12 min löpning på bandet. Jag värmde upp med hopprep och core-cirkel.
 
Första två varven såg ut såhär:
 
10 clean and jerk, 15kg stång
16 hantelrodd stående i planka, jag använder 4-8 kg hantlarna.
8 burpeelift m vikt, 8 kg hantlar
50 hopprep
Vikterna varierar, ju tyngre ju jobbigare, men när det gäller flåsträning så är inte
vikten det viktigaste, mera att allt ska göras korrekt. 
 
Dom andra två varven:
 
30 Hipthrusters 
Push up Max
20 djupa squats med utåtspark
Dessa gör jag utan vikter (det brukar inte behövas vid det laget, haha)
 
Nu ska detta göras helst utan paus, vilket gör passet snabbt, intensivt och pulshöjande.
Min tid idag var inte av den bättre, det tog mig exakt 25,36 minuter. Jag har gjort det på 20 förr, men jag tog mig igenom iaf, nöjd över det.
 
Flåset är inte på topp, så det vart några andnings pauser då å då. Det är ingen idé att hälla i sig en massa vatten under såna pass, utan bara ha med för att fukta strupen lite. 
Jag drack ordentligt innan och efter passet ist :-)
 
Jag skulle verkligen vilja få in mera flås i träningen, men det görs alltid bäst i grupp, så när möjligheten finns ska jag faktiskt börja på någon form av gruppträning =)
 
I morgon blir det ben. ben ben!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela