freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Ingen träning innan Jul

Publicerad 2014-12-22 22:52:26 i Allmänt,

Hej alla!
 

Jag skrev senast att jag skadat ryggen, och efter ett besök hon naprapaten fick jag veta att jag hade en intryckt L5:a, alltså långt ner på länden, exakt där det smärtade. Då kan ni föreställa er hur det var när han skulle trycka den rätt :-/ Aldrig mer! Det började så bra i 15 min med laser och lite knåd och lätta tryckningar, men sen la han mig på sidan (varning till alla kvinns som aldrig vart hos en sådan, ha INTE vanlig bh på er).
"Knäpp händerna på bröstet" sa han, jag hade fullt sjå att stoppa in brösten i behållarna igen. Tänkte på någon med stora, eller t.o.m normala, brön som skulle legat sådär :-P
 
Sen var jag i princip funktionshindrad i några dagar. Nu börjar det bli bättre, det känns inte som att ryggkotorna dansar lambada när jag rör mig, och det "nyper" inte längre. Mera lite matt. Efter julafton tänker jag tjuvstarta lite försiktigt på gymmet. Rörlighet och liggande övningar, alt sittande med ryggstöd. Skulle egentligen vänta till efter nyår, men efter ett uppehåll känner jag mig extra plufsig och slapp överallt. Psykiskt, jag vet, men då kommer det iaf KÄNNAS bättre att gå in på ett gym, med träningskläder på sig, haha.
 
Julen kommer spenderas i Gävle/Söderhamn med min dotter, Kenny och hans familj. I morgon ska vi åka och jag måste köpa några klappar till. Ser inte fram emot att ge mig in i vimlet dagen före D, hua. Ser fram emot julafton, mysiga människor, hjälpa Kennys lilla mamma i köket (om hon vågar ge mig kontrollen över nått dvs), vara med min dotter och ge klappar.
Ikväll var jag och Saga hos min mamma och hennes Håkan och åt gott, gav klappar, spelade spel och hade roligt. Det hade vart så skönt (!) att kunna klämma in ALLA i ett hus, fira ordentligt EN dag, och sen var det över. Alla glada och nöjda. 
 
Till vidare så önskar Vi alla en God Jul! Ät gott och träna galet :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela