freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Cardio!

Publicerad 2014-12-04 16:49:44 i Allmänt,

Hej allesammans!
 

Det finns ju en oändlig djungel utav träningsformer, och speciellt av olika cardioformer.
Jag provar den här veckan en, för mig, helt ny form. 300 workout. Innebär enkelt förklarat 300 repetitioner på kortast möjliga tid. Den helt RIKTIGA 300 är brutal, då är det 5-6 olika övningar och 50 reps per övning. Det fixar jag inte, så jag har ett "snällare" upplägg med 10 olika övningar som innefattar styrka, core och flås, och gör då varje övning 30 reps, innan jag byter till nästa.
 
Det är tungt och man får jobba emot mjölksyran, men det är samtidigt lite skönare än cirkelträning, för när man har gjort sina 30 reps på squats, pullups, marklyft osv, så är man helt klar med den övningen, och byter till nästa.
 
 
Denna träningsform använde dom till skådespelarna för att komma iform till filmen, 300. ;)

Googla runt och kolla på youtube, där finns massa videos och upplägg för denna träningsform. Lite roligare och effektivare än att nöta på löpbandet i 50 minuter.
 
 
Nu taggar jag för ett extra pass med en kompis på gymmet. Då kommer jag förhoppningsvis sova extra gott inatt med ;)
 
C ya!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela