freaksbynature.blogg.se

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Be more!!

Publicerad 2014-12-02 22:46:23 i Allmänt,

Vad är mänskligheten?  om inte brickor i ett spel, av självdestruktiv kraft. Vad är vi om inte arbetsmyror i färdiggrävda gångar, kämpandes efter ett passa i i mallen av normalitet och självrättsfärdighet.
 
Livet är inte att utforska vad andra redan har sett, utan att fortsätta förbi det. Samma sak gäller med träning...
Vi kanske inte kan rädda mänskligheten eller ens dem omkring oss från destruktivitet. Men vi kan ta en lång titt på oss själva.
 
Fysisk träning är så mycket mer än ett perfekt ass eller det efterlängtade sex packet. Det handlar om att finna
sig själv, och sina gränser. Vare sig man dansar, styrketränar, eller klättrar i berg så handlar det om självkännedom. Där man för en stund förlorar sig själv och finner sig själv.
Alla snackar om pensionsparande,  träning är samma sak,  Hur mycket pengar tror ni man tjänar in på en stark
kropp och ett bra immunförsvar?
 
 
 
Idag på gymmet blev det rygg och biceps. Riktigt skönt och tungt pass.
Har upptäckt att varannan cardio och styrka funkar väldigt bra för mig,
 
Ett tips för biceps är plyometriska bicepscurls. Där man curlar upp en stång med vikter så snabbt att man kan släppa den för ett ögonblick och sedan fånga den igen innan man sänker tillbaka.
Körde sådana i fem min, så många jag kunde på 35 kg. Riktigt bra pump i armarna kan jag säga.
 
Sen ikväll krämade jag iväg i 20 min min på gamla Trx bandet i pannrummet. Mer behövs inte för att chocka kroppen med något nytt, utanför det vanliga timmes passet på gymmet.
Trx har jag nämnt förr och är en riktig rygg och bicepsbyggare.
 
 
Våra kroppar användes för flera tusen år sedan som dagens maskiner används idag. Vi lyfte, sprang, klättrade, lekte, slogs, kastade, så gott som varje dag i någon form.  Idag känner vi oss duktiga som tar oss till gymmet 1 timme tre gånger i veckan.
 
Nej, tvinga kroppen att utföra mer än det vanliga passet. Kör en tio minutare här och där, vad som helst som känns kul. Lovar att det kommer bli skillnad.
 
"Second by second you loose the opportunity to become the person you want to be , when are you going to stop making excuses and take charge of your fucking life?

Kommentarer

Postat av: Lillan

Publicerad 2014-12-03 16:35:46

du har en riktigt kraftfull aura, väldigt intressant utseende. me andra ord HEEET!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreaksByNature

Den här bloggen handlar om oss, Sofia och Kenny, och en titt in i våra liv och våran strävan efter en hälsosam livsstil. Den kommer till största del handla om våran vardagliga träning, men även om livet i stort. Enjoy!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela